Steengoed, creatief, gezellig én uitdagend






--

Richard FitzHugh

Muzikaal leider & arrangeur

Richard studeerde wiskunde op Cambridge en vervolgens Music Composition aan de Royal College of Music en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Sinds 2005 werkt hij als componist, dirigent, arrangeur en pianist voor zowel professionele projecten als amateurvoorstellingen. ⁠

Zijn werk als componist werd uitgezonden op nationale radio in het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Als vocaal en instrumentaal arrangeur schreef hij voor groepen in Nederland, België en Frankrijk, waaronder Theaterzanggroep Prestige, Pandora Werktheater, Theater KA en twee volledig nieuwe musicals, Man op Duivelseiland (voor Stichting Nieuw Theaterwerk) and Tybalt.

Als muzikaal leider was hij betrokken bij in totaal meer dan 50 producties, waaronder bij Storytellers (Zoetermeer), Sempre Sereno (Wageningen), Theater de Leeuw producties (Arnhem), Theaterzanggroep Prestige (Voorburg), theatergroep SPOT (Den Haag) en pop-musicalkoor New Sound (Delft). Momenteel werkt hij mee aan producties van Tick, Tick…BOOM! en Next To Normal.⁠

Jeske Roozen

Regiseur (2023 - 2024)

Jeske Roozen draagt alle vormen van (muziek)theater een warm hard toe. Al van jongs af aan houdt ze zich bezig met dans en muziek en ook als publiek bevindt ze zich zeer vaak in theaters door heel Nederland.

Tijdens haar studie Religiewetenschappen in Nijmegen, kwam ze in aanraking met diverse koren waar ze haar liefde voor zang verder kon ontwikkelen.

Bij de Nijmeegse operettevereniging Carmina Ludicra begon ook het regisseren te kriebelen. In april 2023 rondde Jeske een opleiding tot Theatermaker voor Amateurgezelschappen af bij het Arnhemse Huis van Puck. Daarvoor maakte ze onder andere een eigentijdse bewerking van De Vrek bij studententheatervereniging Op Hoop Van Zegen.

Na zelf in ruim 10 operettes te hebben meegespeeld, is zij nu ook aan de slag als regisseur bij Carmina Ludicra. Naast het regisseren, houdt Jeske zich graag bezig met het vertalen, bewerken en schrijven van scripts, zoals van de oorspronkelijk Franse operette Mesdames de la Halle (Jacques Offenbach) dat zich liet vertalen naar het hedendaagse Van Alle Markten Thuis en dat in 2022 haar première beleefde onder Jeske’s regie.

Haar regiestijl is te herkennen aan het grote, fysieke spel, strak gechoreografeerde scènes en een flinke dosis humor. Na 2 jaar als publiek in de zaal te hebben gezeten bij Phoenix Vocals, vindt Jeske het ontzettend tof om nu zelf met deze fantastische, energieke en talentvolle groep te werken aan de regie.
Marleen van der Loo

Regiseur (2022 - 2023)

Marleen is als zangeres en actricie al ruim 25 jaar actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en België.

In Nederland speelde ze hoofdrollen in musicals als Elisabeth (Elisabeth), Evita(Mistress), MAMA MIA!(Donna), Aida(Amneris), 3 Musketiers(Anna en Milady), Nine(Claudia), Hello Dolly(Irene), Footloose(Vi), Cats(Gumby), Ciske de Rat(Suus en tante Jans), 1953-de Musical(Willemien), Kruimeltje(Koster), Aspects of Love(Rose), Love Story(Moeder), Tom’s Magische Speelgoedwinkel(Hera) en Liften (Karlijn) en Come From Away (Beulah).

Regie/choreografie. Marleen is in het semi professionele circuit als regisseur, scriptschrijver en choreograaf al jaren actief bij gezelschappen en beroepsopleidingen als Fontys (Tilburg), Studio 26 ( Velp), Theater de Leeuw (Arnhem) en Sempre Sereno (Wageningen).
Ze schreef en/of regisseerde onder andere:
Parade 2016, 3 Musketiers 2017, Shrek 2018, The Addams Family 2018, Honk 2018, Side Show 2019, Hamelen 2019, Man op Duivelseiland 2019, Rent 2019, Waitress 2020, Het Ministerie van Fantastische Zaken 2020, de Notenkraker 2020, Next to Normal 2021 en Fame 2022.

Prijzen: Was genomineerd voor een John Kraaijkamp Musical Award voor haar rollen in: Hello Dolly(2005), Footloose(2007),1953-de musical(2011), Love Story(2014) en Come From Away (2022)
In Wenen won zij een publieksprijs voor haar rol als Sarah in Tanz Der Vampire(1999)